03 apr

Marokkanenuitspraak Wilders leidt tot massale aangifte

De belastingdienst is vol lof over het succes van haar reclamecampagne die zij medio maart inzette.  De overheidsinstantie zag de afgelopen jaren het aantal aangiftes gestaag dalen, een spotje op televisie zou niet voldoende zijn om een haar lot te keren zo voorspelde Maurice de Hond in 2012 al. Met name bij allochtonen zou het aantal verstuurde aangiften bijzonder laag liggen. 

De fiscus zag rijksoverheid informatieverstrekker Postbus 51 als haar redding; ‘In eerste instantie klopten we aan bij Postbus 51 om ons te helpen, daar werd de hoorn al gauw op de haak gegooid.’ vertelt de directeur belastingdienst. ‘Na verscheidene brainstormsessies over de aanpak was het voor ons gewoon helder; we moeten gewoon af van die doffe onder stof bedolven slogan “Leuker kunnen we het niet maken, wel gemakkelijker”, we zochten wat wilders.’ Het idee was geboren. Wilders werd benaderd en al snel zaten ze om tafel om hun tactiek door te nemen; ‘Geert had zo’n zijn eigen visie en dacht goed mee, eigenlijk waren we er snel uit.’ vertelt de fiscus vertegenwoordiger. Wilders weet nog precies hoe hij op de uitspraak kwam; ‘Ik kwam potverdorie te laat een meeting binnen omdat een groepje Marokkanen het bij de Starbucks leuk vond om allemaal als naam Geert Wilders op te geven. Ik dacht bij mezelf; daar moeten we vanaf’. De belastingdienst hoopte op een toestroom van aangiftes en kregen deze door wat slim marketingbeleid. ‘Met Google was het mogelijk om advertenties in te kopen voor niet-westerse allochtoonse huishouden met een matig tot voldoende Nederlands vocabulaire, we merkten een enorme toestroom.’ Een woordencombinatie met ‘aangifte’ en ‘Wilders’ bleek voldoende te zijn om ook deze groep mensen aangifte te laten doen.

Wilders, die zich begin dit jaar nog drie kruisjes in zijn nek liet tatoeëren voor het Amsterdamse  snackconcern Van Dobben, hoopt aankomende jaren zich verder te profileren als professioneel uithangbord; ‘Ik denk dat het een mooi moment in mijn carrière is om deze stap te zetten, wil je fungeren als uithangbord dan heb je een opstapje nodig. De PVV was voor mij dit opstapje.’ Wilders ziet zijn toekomst zonnig in; ‘Ik ben in gesprek over een naamswijziging met McDonald’s en ik mag nu eindelijk zeggen dat ik ook ben gecast om de kerstman te vervangen in de bekende Coca Cola-truck reclame.’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *